Cameo naše každodenné

Pred pár týždňami som v telke videl Mavericka s Melom Gibsonom. Tento  film mám rád, ešte ako nepoddajný pubertiak som si ho často púšťal na VHSkach. História sa opakovala a zas ma dostala scéna s Danym Gloverom. Rozdiel je v tom, že keď som bol ešte v adolescentnom veku, nešlo mi do hlavy, prečo tam ten týpek zo Smrtonosnej zbrane hrá iba tak krátko. Podobných situácií som zažíval mraky. A stále som ich nechápal. Teraz som starší, škaredší, ale hlavne už viem, o čo ide. Prosím fanfáry pre otrepanú tému: cameo vo filmoch.
Danny Glover in Maverick


Cameo sa najčastejšie nazýva malá, neočakávaná rola známej osobnosti, herca, športovca...vo filme. Pri cameo úlohách je najdôležitejší  moment prekvapenia, čo v dnešnej webovej dobe už nie je také jednoduché ako v minulých dekádach. Dnes to musí každý producent vykecať rok pred premiérou. Chápem, že propagácia rozhoduje o tržbách, ale treba nechať priestor aj pre nejaké to prekvapenie pre diváka.

Pokiaľ ide o mňa, cameo vo filmoch mám veľmi rád. Často sa rieši či je to cameo alebo už malá rola. Osobne preferujem klasickejšie výstupy cca do 1 minúty, ktoré sú samozrejme nečakané, neoznámené tvorcami  a nikde som sa o nich nedočítal. (ale poznám aj dlhšie a oznámené, ktoré som si vychutnal, ale o tom nižšie). Lebo pokiaľ viem, že sa tam má objaviť zaujímavá osoba, celý film striehnem ako Tom na Jerryho, a tu a tam sa mi prihodí, že mi z filmu niečo unikne, lebo ešte stále analyzujem či ten bradatý starček naľavo hore vedľa toho smetiara, nebola náhodou prezlečená Olivia Wilde. Trochu zveličené, ale chápeme sa. Niečo na tento štýl:
George Harrison in Life of Brian



Aby som stále iba nepyskoval, aké to bolo kedysi aj dnes je možné spraviť cameo šikovne. To je prípad prvotriednych mladých X-menov, o ktorých som sa dočítal dopredu, že zverbovali Jackmena aspoň na malé cameo. To som samozrejme nevydžal a ako šikovný chlapec som to okamžite vygooglil, ale môjmu zážitku to našťastie neublížilo. Predpokladám, že ste to už videli, ale neodolal som:
Hugh Jackman in X-Men: First Class

Bolo to presne také, aké to mám byť: krátke, vtipné, výstižné. Ba čo viac, keď som zbadal cameo Rebeci Romjin a.k.a. Mystiqe z klasickej trilógie, u ktorej som to vôbec netušil, môj ľadový šuter na mieste srdca od prekvapenia len zaplesal a dojem z mladíkov exponenciálne narastal. Po skončení filmu sme s kamarátom debatovali, ako sa nám to páčilo a zistil som, že cameo Mystiqe vôbec nepostrehol. Nasledovala menšia prestrelka o tom kto je väčší filmový ignorant, a vtedy mi skrsla v makovici táto myšlienka
Rebecca Romijn in X-Men: First Class

Pôvodne som plánoval vybrať tie najlepšie čo si pamätám, ale keď som ich začal zháňať, narazil obrovské kvantum ďalších a ďalších a... zistil som, že sa neviem vybrať iba niekoľko. V najbližšej dobe, podľa toho, ako bude čas, peniaze a iné faktory, vám prinesiem výsledok. Nehľadajte v tom nič objektívne, objektívnosť je na prázdninách, je to jednoducho subjektívny mish-mash. Rozdelil som ich do viacerých blogov a postupne si ich rozoberieme. Zatiaľ Adiósmuchachos



Ďaľšie časti:


Categories: ,