Ted je prvý kino film od tvorcu Family Guya a je to vidieť

Macík Ted (dabuje Seth MacFarlane) a Johny Bennett (Mark Wahlberg) sú najlepší priatelia. Toto neobvyklé priateľstvo začalo písať svoju históriu jedného vianočného večera, kedy si osamelý Johny želal, aby jeho nový darček vedel rozprávať. Čuduj sa svete, stal sa zázrak a ráno bol macko plný života.

Ubehlo takmer tridsať rokov a toto kamarátske puto stále trvá, navyše obaja majú rovnakú záľubu v povaľovaní na gauči a lacnej televíznej zábave, čo práve nevonia Johnovej priateľke (Mila Kunis), ktorá musí trpieť ich výstrelky v spoločnej domácnosti. Romantická zápletka v kontraste s vulgárnym prejavom. Kde sme to už videli? Jáj, skoro v každej podobne ladenej komédií. Aspoň, že nápad z macíkom je originálny.
Recenzia na film Macík Ted

Family guy sa nezaprie. Nielenže to režíruje jeho hlavný tvorca, ale scenár vysmolili jeho dvaja dvorní pisálkovia skečov. To sa prejaví typickými zábleskami, ale aj tým, že sa po pľace promenáduje hneď niekoľko dablérov zo Sethových animákov.

Ted je macko, ktorý sa neštíti ničoho a nezastaví pred ničím. Nie je božieho prikázania, ktoré by dodržiaval a ešte k tomu má slovník ako stádo diskutujúcich na Sme. Obživli vianočný darček, ktorý holduje každému potešeniu. Čo viac si želať?

Ukecaný, vulgárny macík...

...je celkom zaujímavým spestrením živelnej komédie, no určite nie pre tých, ktorí poznajú voľačo z dielne Setha MacFarlanea. Za všetko spomeňme hovoriaceho psa z Family Guya (u nás to beží pod názvom Griffinovci), ktorý je súčasťou rodiny. Síce kreslenej, ale tiež sa moc nepozastavuje nad tým, prečo rozpráva a ostaným to nie je čudné. Rovnaký princíp platí u Teda, z ktorého sa navyše stane celoamerická hviezda (síce iba na chvíľu, ale aj to sa počíta).

Ted je film, ktorý sa zameriava na mladšie publikum divákov, preto úplne nechápem posadnutosť hlavných postáv 80-tkovými seriálmi a filmami. Veď cieľová skupina v tom čase ešte ani nebolo na svete. Určite by filmu neublížilo skočiť pri posmeškoch o dekádu dopredu, veď aj medzi 90-tkovými záležitosťami by sa našla kopa skvostov, ktoré by navyše diváci mali v živšej pamäti, prípadne by o nich mali aspoň dáke vedomosti. Uvidíte teda veľa ľudí, ktorých asi nebudete poznať, ak patríte medzi mladšie ročníky - Norah Jones, Tom Skerritt, Jessica Barth, Sam J. Jones. To váš zážitok značne ochudobní.

Výhodu budú mať samozrejme Američania, ktorí kultúrne odkazy a narážky lepšie rozlúsknu, ale nestratí sa ani našinec. MacFarlane sa ako vždy nebojí otvoriť si ústa ani na súčasné hviezdy popkultúry ako Adam Sandler, Katy Perry, Taylor Lautner a podobne. To je vítaný prvok.

Nič nedokáže podobnej komediálnej zlátanine dodať grády viac ako absurdné cameo. Tu ich nájdete celkom dosť, ibaže jedno kraľuje všetkým. Musím podotknúť, že je skutočne precízne, hlavne ak ste dotyčného pána videli aj v časti Griffinovcov.
Macik Ted

Motív únosu si tvorcovia mohli odpustiť alebo ho aspoň primerane skrátiť. Zbytočne tým prehlbujú hluché miesta, ktorých koncentrácia nanešťastie prekračuje zábavné časti o tretinu. To je škoda, vzhľadom na zopár pamätihodných scén, ktoré si tu bez problémov nájdete. Ani tie vás však nedostanú natoľko, aby sa vo vás vzbúrila potreba pozrieť si to znova.

Čo naozaj funguje je vzťah digitálny plyšák a Wahlberg aj Wahlberg a Mila Kunis. Voľba medzi najlepším kamarátom, hoc aj plyšovým a dievčaťom snov nemôže byť ľahká pre nikoho. Ted, napriek tomu že je digitálny, zapadá do skutočného sveta a dvojica W+K vytvára uveriteľnú situáciu, do ktorej sa páry dostávajú (v prenesenej podobe, samozrejme).

Family guy, American Dad, The Cleveland show... Ak patríte medzi fanúšikov tohto štýlu zábavy, bude sa vám Ted rozhodne páčiť. Celý snímok sa vezie na rovnakej vlne absurdity, sexuálnych narážok, opojných látok a často prisprostého humoru. Otázka je len do akej miery vás to bude baviť, pretože v prípade kreslenej tvorby zaznamenáva MacFarlane už nejaký čas stagnáciu kvality a z filmu tiež nesrší toľko nápadov, ako v dobe jeho najlepších časov na televíznej obrazovke. Pre nezasvätených do tajov animovaného sveta Setha MacFarlanea to bude buď hop alebo trop. No dovolil by som si odhadnúť,  že vás to moc nenadchne. Na niektorých momentoch sa musíte zasmiať či máte 10 alebo 110. No po väčšinu času vám táto komédia bude pripadať priblblá alebo nevtipne pohoršujúca.

Hodnotenie na film: Macík (Ted)
Komédia / Fantasy, USA, 2012, 106 minút
Réžia: Seth MacFarlane
Hrajú: Seth MacFarlane, Mark Wahlberg, Mila Kunis, Giovanni Ribisi

V trpkom, často až hrubom a urážlivom humore nesmie chýbať žiadna telesná tekutina či zvuk, šialená party s Flash Gordonom, ohnivá voda, liečivo na zelený zákal a sexuálny apetít bezpohlavného macíka. To všetko je v popredí romantického vzťahu jednej dvojice a dvoch pomätencov. Dobrý nápad s macíkom, zopár vynikajúcich scén, poslabšia realizácia (hlavne ku koncu), no a pre Griffiňákov nutnosť.