Chlapci od kráv a škaredí emzáci v jednom filme

Netradičný western a ja sme ako gin a tonik. Hodíme sa k sebe. Šialenosť menom Wild Wild West ma vždy dobre pobaví, asi ako jedného z mála, ale čo už, vaša chyba. Na Firefly nedám dopustiť a Back to the future 3 je najlepšia časť zo skvostnej trilógie. 
Režisér Iron Mana 1 a 2 Jon Favreau natočil Kovbojov a votrelcov
Takže logicky by sa mi kovboji mohli trafiť do vkusu. 

Ale tým sa moje očakávanie nekončilo. Na režisérsku stoličku zasadol Jon Favreau. Iron Mani 1 a 2 nemajú chybu, čiže plusový bod. Inak Favreau sa dá prežiť aj ako herec, ja ho mám zafixovaného z priateľov, kde hral frajera Moniky, toho milionára, ktorý chcel zápasiť v ringu s robotmi.

Entuziazmus pokračoval solídnym obsadením. Byť hlavná hviezda Downey jr., ako sa dlho šuškalo, bol by som v siedmom nebi, bo Craigove počiny špeciálne nevyhľadám, a moc si u mňa nešplhol, ani keď vytlačiť z pozície Bonda Pierce Brosnana. Olivia Wilde je proste sexi, Ford je legenda klasickej sci-fi, Keith Carradine je legenda klasických westernov a Sam Rockwell tiež začína prenikať do povedomia.
Daniel Craig a Harrison Ford, respektíve Bond a Jones v jednom filme
Takže „Kde udělali soudruzi z NDR chybu?“ 

Príbeh je dosť vlažný a nekompaktný. Je do očí bijúce, že sa tu premiešalo hneď niekoľko scenáristov a nakoniec iba zlepili dokopy nápady toho druhého. Možno to chcelo viac vychádzať z komixovej predlohy a preniesť trošku atmosféry na plátno. Začiatok je hodný divokého západu, borec zahalený tajomstvom prichádza do mesta, tam je už od pohľadu nesympatický miestnej spodine, lebo je drsný a nenechá si skákať po hlave. No klišé ako vyšité. Navyše má amnéziu, takže netuší kto je a má na ruke high-tech náramok.Keď spory začnú gradovať, ako na potvoru nastúpia emzáci a začnú unášať obyvateľov. Takže všetci zabudnú na to, že sa pred chvíľou chceli postrieľať ako psi, a hybaj na výpravu nevedno kam. 

Ani kráska Olivia Wilde nepomohla Kovbojom a votrelcom k veľkému úspechuPokiaľ ide o obrazovú stránku, efekty sú na úrovni, prostredie vyzerá trošku fádnejšie a votrelci sú rozpačití, no dá sa. Ale čo v čerti tam stálo toľko mega fakt neviem. Stále nepochopím ako mohol Blomkamp natočiť District 9 za 30 miliónov a vyzerá božsky. 

A posledná výčitka, chcelo to viac uprednostniť humornú stránku, pred vážnou formou. Viac pamätihodných hlášok by prospelo, ľudia by mali načo spomínať v bare pri pivku a hneď by bol záujem väčší. 

Pozitívom pre mňa bolo Craigovo hranie. Na to ako ho nemusím, tak mi do tohto charakteru nečakane zapasoval. Fordovi už od čias Han Sola pribudlo pár vrások, ale jeho hašterenie s agentom 007 ušlo. Záchranou bola aj Olivia, tá aj keby tam nehrala a mali k dispozícii len jej fotku, a vždy by urobili záber len na jej gigantické kukadla, tak by si ten honorár zaslúžilá. 

Sci-western mashed up za 163 miliónov dolárov je z pohľadu financií sklamaním leta, hneď za zeleným lampášom (vidíte ako sprosto by to znelo, keby to preložili). Čo z toho, že počas otváracieho víkendu dokázali kovboji zarobiť o máličko viac ako šmolkovia, stále to bolo strašne málo. Po troch týždňoch v kinách majú ledva polovicu budgetu. Na porovnanie vládca z Asgardu a americký kapitán mali za prvý víkend dvojnásobok a nižšie rozpočty.

Hodnotenie: Kovboji a votrelci [Cowboys & Aliens]

Aj keď to vyzerá, že viac kritizujem ako chválim, s celkovým výsledkom som relatívne spokojný. Mám rad western aj sci-fi a Favreauova kombinácia nie je zlá. Od priemeru je ďaleko, rovnako ako od vynikajúcej kvality. Proste trošku drahý špás, ktorý ale stojí za jedno pozretie.


Pozri si aj:
Green Lantern