Britský seriál o netradičných superhrdinoch pokračuje

Misfits alebo ak chcete „hezky česky - Zmetci“ ukončili svoju štvrtú sezónu. A nech si o týchto nekonvenčných hrdinoch myslíte čokoľvek, tak po tomto ročníku budete stáť na rázcestí ako nikdy pred tým či stačilo alebo budete nedočkavo čakať ďalšie diely.

Seriál Misfits vo 4. sérii s novými postavamii - recenzia.

Každý úspešný seriál sa dostáva s pribúdajúcimi epizódami do štádia, kedy musia tvorcovia vytasiť niečo svieže, neohrané, pútavé, aby dokázali udržať ten buzz, vďaka ktorému došli až sem. Najčastejšie realizovaným krokom býva ubratie nie príliš obľúbenej postavy, prípadne naliatie nejakej novej krvi. Na takéto „trady“ sú zvyknutí všetci konzumenti americkej, ale aj tuzemskej produkcie. No čo by ste chceli, je to efektívne, často to dokáže z upadajúceho seriálu vyžmýkať ešte zopár sérií a navyše nováčik nepotrebuje také tučné šeky ako ostrieľaní borci.

Poďakovať by sme sa mali seriálu Skins

No na ostrovoch iba kúsok od Európy to riešia po svojom. Namiesto jednej výmeny sa neboja spláchnuť celú posádku a nahradiť ju úplne novou. Ak ste už mali tú česť s britskou verziou Skins, tak o tom viete svoje. Práve úspech tohto moderného, drsného seriálu pre mladých vydláždil cestu k vzniku Misfits.

A po štyroch rokoch nastala chvíľa, kedy mladší braček ide v šľapajach svojho úspešného súrodenca.

Z tohto automaticky pramení elementárna dilema či si dokážu diváci rýchlo obľúbiť nových verejnoprospešákov, pretože na to majú iba osem častí. Na rovinu si priznajme, že Misfits sme sledovali hlavne kvôli Nathanovi a jeho neúčasť v trojke zanechala mnoho otvorených rán a šrámov u milovníkov tejto šou. Nevzdali sme to ani v najťažších časoch a prežili sme pretláčanie Rudyho, za čo sme však boli odmenení uspokojivým vyvrcholením tretej sezóny.

Čo nové v 4. sezóne?

Tento rok nás okrem uväzneného Nathana opustili aj (z logických dôvodov) pártynymfa a neviditeľný ochranca, no roha vzali aj raketová inžinierka s najlepším prízvukom aký som kedy počul spolu s frajerom.  Namiesto nich sa budete stretávať s dvoma krpacami z každého pohlavia, jedným barmanom, žienkou, ktorá nevie kto je, novým vedúcim, Rudym a starým známym Curtisom.

4. sezóna seriálu Misfits Celý proces výmeny pôsobil silno nevyváženým dojmom – hneď na začiatku skrsla nádej, keď sa namiesto omáčkoidných predstavovačiek ocitneme uprostred šialenej nahánačky o kufrík s kopu peňazí. To bol v mojich očiach najsvetlejší moment celej štvrtej sezóny. Pri nasledujúcom flashbacku som začínal veriť, že by sa to mohlo podariť, lenže všetko, čo sa odohrávalo potom vyznievalo dosť chaoticky a nedotiahnuto, napriek dobrým zámerom. Malý chlapec a malá dievčina, ktorí sa nesmelo prvýkrát pozdravia sú po pár minútach zatvorení v mraziacom boxe, spoločne si uľavujú a po pár hodinách sú veľkí kamaráti s tými, čo ich tam zatvorili. Tu mohla byť skôr navodená cesta počiatočných rozkolov a postupného zbližovania, ako plytké konštatovanie: „to tá búrka, za všetko môže tá búrka“.

Čo nemožno Misfits vytknúť sú hororovo despotické zápletky, neuveriteľné úkazy, sexuálne radovánky a studnica nápadov (jazdci apokalypsy)...ibaže pri viacerých som mal pocit, že už tu niečo podobné bolo – zombie, machinácie s pohlavnými záležitosťami – ukradnutý penis, darované tehotenstvo, vraždiaci psychopat – tentokrát s výzorom zajačika namiesto gamera atď. Niežeby to nemalo gule, stále je to dosť odviazané, no už to nemá ten správny feeling ako v minulosti. Napriek sklamaniu z nových charakterov musím vysloviť nadšenie z neustále fuckujúceho vedúceho. Konečne niekto, kto prežije viac ako dve časti a má zaujímavý potenciál na vzostup.

Hodnotenie seriálu: 4. séria Misfits

Čo dodať záverom k jednému z najcoolovejších seriálov svojej doby. Snaha o posun tu je, nápady tiež, stále to má šmrnc, lenže keď si objednáte silný hovädzí vývar s domácimi rezancami a dostanete iba veľmi dobre ochutenú vifonku, tak určite poznáte rozdiel. Niekomu to síce stačí, ale početnú skupinu fanúšikov to skôr odradí.

Categories: , ,